◉ HEADLINES

e-Invois

52,540 pembayar cukai isytihar pendapatan RM4.07 bilion menerusi e-invois : LHDN

LHDN turut mengesan pembayar cukai yang menunjukkan corak transaksi kewangan aktif tetapi tidak sepadan dengan rekod percukaian sedia ada, termasuk terdapat transaksi pembelian bernilai tinggi melebihi RM100,000, pembelian kenderaan dan aset serta aktiviti transaksi dalam talian yang aktif tanpa rekod pelaporan pendapatan yang sewajarnya.

Syarikat dengan pendapatan tahunan bawah RM1 juta dikecualikan e-invois: PM

KUALA LUMPUR - Kerajaan menaikkan nilai ambang pengecualian e-invois daripada RM500,000 kepada RM1 juta berkuat kuasa 1 Januari 2026, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim. Menurut Perdana Menteri, keputusan itu dibuat dalam mesyuarat Jemaah...

Pelaksanaan e-Invois ditangguh bagi pendapatan bawah RM5 juta: LHDN

LHDN turut memaklumkan pelaksanaan e-Invois bagi pembayar cukai berpendapatan antara RM1 juta hingga RM5 juta ditangguhkan kepada 1 Jan 2026, manakala kumpulan berpendapatan sehingga RM1 juta akan bermula pada 1 Julai 2026

LHDN tumpu pelaksanaan e-Invois, pembesaran asas cukai dan inisiatif baharu

Selain itu, sistem taksir sendiri bagi duti setem dan sistem taksir sendiri cukai keuntungan harta tanah serta cukai aktiviti perniagaan Labuan juga akan diberikan penekanan

◉ Popular

Over 23.6 million to benefit as new electricity tariff kicks in July 1

The Energy Commission has set a new average base tariff of 45.40 sen/kWh for RP4, slightly lower than before, bringing overall electricity costs down by up to 19% compared to the previous regulatory period

Apad confirms inDrive licence revoked effective July 24, but company can appeal

Russian-based company can file appeal through the agency for the Transport Ministry's consideration

Schools may close if air quality worsens, five areas hit unhealthy levels: DOE

The department said the areas recorded unhealthy API readings, warns of RM1mil fine for open burning offenders